StartCounter

luni, 3 iulie 2017

Vacanta in Andaluzia: pe strazile Cordobei si in labirintul din Mezquita, bijuteria cea mai de pret a Andaluziei

Cordoba este un oras superb din Andaluzia, pe strazile caruia ne-am plimbat timp de 2 zile. Ca atmosfera generala, mi s-a parut mult mai linistit si mai putin comercial decat Granada si Sevilla.
Noi l-am vizitat spre sfarsitul lunii martie, deci in afara sezonului turistic; turistii fiind mai putini si strazile libere, am putut admira in voie arhitectura cladirilor, culoarea lor care mi se pare foarte calda si plina de viata, usile sculptate si impodobite cu fel de fel de zavoare si ciocane, frescele de pe zidurile caselor, basoreliefurile minunate, florile de la ferestre, ghivecele colorate, si toate acele elemente care fac din Cordoba unul din cele mai frumoase orase maure din Spania.

Printre atractiile pe care le-am vizitat in Cordoba s-a numarat celebra Calleja de las Flores, strada plina de flori care te incanta si te umple de energie pozitiva. Am ratacit apoi prin Juderia, cartierul evreiesc, am admirat Maimonides, statuia celui mai faimos filosof evreu, si am intrat in Sinagoga, ce a mai ramas din ea, unica in Andaluzia si una din cele trei cele mai bine conservate cladiri medievale.

Am vizitat apoi Casa de las Cabezas, o casa a unei familii aristocrate din Evul Mediu. Vizita începe cu pivnița și apoi trece prin terasa, bucătărie si diverse alte camere. In pivnita putem vedea ruinele unui bazin de apa din timpul Imperiului Roman, iar in celelalte camere putem admira obiecte din viata de zi cu zi a familiei, casa fiind decorata si mobilata foarte frumos si in asa fel incat sa iti dai seama de functionalitatea fiecarei camere. Binenteles, camerele sunt dispuse pe mai multe etaje care inconjoara terasa casei, patio, plina de flori si fantani cu apa curgatoare, acesta fiind planul unei case tipice spaniole. Terasa este centrul casei, locul unde familia se intalneste si se relaxeaza. Intrarea costa 10 euro / 2 pers (martie 2016), vizita nu include ghid, poti sta cat vrei si admira in voie, fara sa fie cineva care sa te supravegheze. Pe scurt, daca ajungeti in Cordoba, merita sa vizitati acest obiectiv. 

Nu ai cum sa ratezi apoi o plimbare pe Puente Romano, podul roman ce impresioneaza prin masivitate si eleganta in acelasi timp.

Alcázar de los Reyes Cristianos, castelul regilor crestini, este o alta atractie a Cordobei. Ceea ce impresioneaza aici sunt gradinile, foarte frumoase si pline de portocali (da, imaginea si mai ales parfumul portocalilor este cea mai frumoasa amintire din Andaluzia; cand simti adierea fina a portocalilor, inchizi ochii si iti spui ca asa trebuie sa miroasa in Paradis; este sublim). Aici am urcat intr-unul din turnurile castelului si am avut o frumoasa priveliste a Cordobei, centrul vechi si noul oras. Am putut vedea si grajdurile castelului si am admirat caii care tocmai faceau diverse exercitii :). Da, merita vizitat, taxa fiind 9 euro / 2 pers (martie 2016).

Am lasat la urma bijuteria Cordobei. Locul care m-a coplesit, care m-a lasat fara cuvinte, care mi-a adus fericire pura in acele cateva zeci de minute in care l-am vizitat. Da, este vorba de Mezquita, moscheea-catedrala ridicata in sec. al VIII-lea, cea de-a doua din lume ca marime, si care cred ca ar trebui sa fie considerata o minune a lumii. Nu stiu cum sa explic mai bine, dar odata intrat, ti se pare ca timpul s-a oprit in loc iar in fata ti se deschide o mare de coloane colorate in rosu si alb. Sunt peste 1000 de coloane din quartz, onyx, marmura si granit, care creeaza un labirint care te atrage sa il explorezi. Si incepi sa mergi printre coloane, in semi-intuneric, vrajit de culorile figurilor geometrice si ale motivelor florale. Gasesti Mihrab-ul si il contempli mut de admiratie. Apoi, deodata, te trezesti in fata unei catedrale. Da, IN moschee, dai de o CATEDRALA catolica. Imensa. Magnifica. Impunatoare. Bogata in sculpturi si toate acele elemente tipice unei catedrale catolice. De altfel in toata moscheea, printre coloane, sunt incorporate nise cu sculpturi, statui si icoane catolice. Opulenta versus Simplitate. Amestecul acesta de elemente catolice si islamice este naucitor. Iar cand sunt alaturi, o coloana alb-rosu si o statuie a lui Iisus, ti se pare ca visezi......
Revenind la realitate, un sfat practic: vizitati moscheea incepand cu 8:30, deoarece intrarea este gratis timp de o ora. Vizitatori sunt putini, ai timp si spatiu sa admiri, sa visezi, sa te minunezi, sa te intrebi cum au reusit si sa te bucuri ca ai avut sansa in viata sa vezi si sa simti acest loc deosebit.

In ghidurile turistice gasiti si alte obiective, dar cred ca cele prezentate aici sunt cele mai importante de vizitat daca stati 2 zile in Cordoba, asa cum am stat noi. In timpul ramas mergeti pe strazi, luati pulsul orasului, uitati-va la localnici, mancati si beti alaturi de ei, cu ei daca aveti noroc, si bucurati-va de atmosfera relaxata a micului oras spaniol.
Strazile Cordobei



 
 
 
 


Alcazar 
 


 




 

 Mezquita







 

0 comentarii :

Trimiteți un comentariu

 
Design by Wordpress Theme | Bloggerized by Free Blogger Templates | free samples without surveys
Contributions to this blog are licensed under a
Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Unported License
Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 3.0 Unported License .